fredag 30 november 2007

Fantastisk morgonpromenad

I tisdags tog jag och hundarna en skön vinterpromenad. Snön knarrade under skorna och himlen var blå och solen sken. Kan det bli ett bättre vinterväder. Jag och hundarna njöt av det fina vädret och strosade på i sakta fart fram.

Om man tittar på hundarna när man ska ut i vintervädret så är de så olika man kan bli.

Astrid låter sig gärna kläs på och står så snällt still. Sedan är det full rulle för att få fart på mamma Maya.

Maya å andra sidan är som en gammal pensionär. Hon ligger i soffan och trycker och hoppas att man inte kommer ihåg henne. Efter mycke tjat kommer hon till ytterdörren o slow motion. När hon har fått på sig vinter kläderna så ser det ut som hela hennes värld har fallit ihop. Hon hatar kläder men jag försöker säga till henne att hon är så fin. Men jag har en stark känsla av att hon tror att jag ljuger.


Mayas fantastika hållning kan du ju se här. Hon hatar kläder och snö. Inte ställer hon upp speciellt snällt på det här med fotomodellandet heller fast man försöker.




Pigga dottern Astrid är det lite bättre med. Här finns det inget som kan hindra hennes framfart. Tror hon vaknar med motiveringen "idag kan bli den bästa dagen i ditt liv" Så skulle jag också behöva vakan varje morgon.




Tänkte att jag skulle knäppa kort på vårat hus också. Ingen har ju knappt varit här så tänkte att jag skulle visa att det fanns. Peder höll på att dö när jag ska att jag hade knäppt kort på huset. Du ska väll inte visa upp det i bloggen så han. Han tycker att det är lite pinsamt som det är lite saker som ska fixas till utvändigt och invändig. Men här bor jag ivarjefall.

1 kommentar:

Mirrekex sa...

Hej nu har jag löst tillvidare att det öppns i nytt fönster då kan man skriva. Trist men får ha det så tills jag kommit på felet??

Gick det bra inne hos Göran? Hoppas det. Vilka jättefina kort på vovvarna. Fantasikt söta med sina västar. Huse såg ju helmysigt ut kramis. Ha en underbar helg