måndag 19 november 2007

Jag vill sova på nätterna

Vad gör att man blir grinig, trött och lätt irriterad?

Jo att man blir avbruten i sin nattliga skönhetssömn.

Inatt hände det igen att man inte fick sova så som man vill. Det hela började med att Astrid kom och la sig i sängen med oss igår kväll. Hon la sig tätt, tätt mot Peders rygg och han flyttade sig och hon flyttade efter. Ganska snart sov han på min sida av sängen och Astrid hade en egen.

Nästa gång jag vaknade så låg Mulis rakt över min hals och susade. Mulan som har varit på besök i helgen och hon är mycket krävande.

Vaknade en gång till och kollade på klockan, 2 på natten. Någonting var då som det inte brukar. Peder hade lagt sig i fotändan och hade typ fötterna vid min huvudkudde.

Då kände jag att jag fick nog. Tog en kudde och la mig i Ebbas säng. Efter kom Mulis med snabba steg och inte lång efter kom Astrid ut från sovrumet som hon viste att jag var borta. Hon hittade inte på mig och la sig då i soffan. Somnade skönt men väktes efter en stund av ett ihärdigt tjutande.

Pelletsen var slut så det var bara att gå upp för att stänga av pannan och fylla på ny pellets. Efter en liten stund kom Peder ner och tog över jag gick då och la mig i våran säng.

Strax efter kom Astrid men då fick det vara nog. Hon fick gott gå ut i soffan och lägga sig. För den lilla timme som var kvar att sova den ville jag ha utan störning.

Så då är funderingen hur kommer sömnen att bli inatt. Mulan har nu åkt hem till mamma så ett gosigt problem mindre. Men kommer Astrid att sova i soffan och Peder åt rätt håll i sängen. Det kan bara besvaras imorgonbitti

Hoppas på en natts god sömn. Fortsättning följer.......

Inga kommentarer: