tisdag 1 januari 2019

Promenad, träning och pedikyr

Årets första dag fick avnjutas i skogen då det är väldigt halt här i vår lilla stad. Det var inte lika halt på vägarna i skogen men ändå halt så jag bestämde att vi fick gå off road. Det var lite skare men det gick bra och ja giraffen och kamelen bara älskade det. Spännande att få gå och lukta på nya dofter och att få gå på nått helt nytt ställe. Promenaden gick över stock och sten och giraffen behövde inte gå caveletti när vi kom hem om vi säger så. Båda var väldigt nöjda över utflykten.

När vi kom hem så blev det lite pedikyr och ja det är väl ingen favorit hos någon av hundarna. Tyson stod och skakade och trodde att hans sista dag var kommen och var nog även lite påverkad av smällarna igår då han kan vara lite spökig för saker när han har varit rädd. Xena tyckte även hon att det var läskigt men hon försökte bara låtsas som att hon inte låg i soffan och jag såg i syner. Men nu är de fina om fossingarna.

Sedan bar det ner i källaren för att träna lite freestyle och göra vårt första pass med nosework. Jag har nämligen köpt en onlinekurs till oss i julklapp då jag tänkte att nosework kanske får bli Tysons nya sport ifall han måste lägga ner det andra då han gillar att nosa lilla giraffen. Tycker att de var mycket duktiga för att vara första gången och ja man kan inte heller säga att jag vet vad vi håller på med men vi kommer nog att lära oss om vi tar det lugnt och sansat. Att Tyson tyckte det var en höjdarövning det såg jag men vad Xena tyckte låter jag just nu vara osagt då man inte riktigt vet vad hon tycker ibland.

Xena är även anmäld till sin första freestyletävling för året och ja nu måste jag bestämma programmet. Har svårt att träna in nya tricks om jag inte vet om de ska vara med i programmet och hur de ska vara med. Men nu är det bara att sätta fart och tidspress brukar ibland vara min vän.


Inga kommentarer: