fredag 11 januari 2019

Roligt att träna tillsammans

Idag har vi varit i Fagerstas inomhushall och jag har inte varit där sedan de har byggt om men vad fint det har blivit. Jag förstår om Fagersta brukshundklubb är stolt över sin hall om vi säger så.

Kamelen och giraffen tyckte att det var väldigt roligt att träna lite men mindre kul att åka bil sa giraffen. Men jag tycker att han skötte sig väldigt bra trots allt och konstigt nog han är inte arg på hundar när vi åker iväg. Mycket märkligt och nått som jag behöver fundera lite på känner jag.

Xena var först ut och provade vår nya musik trots att vi inte har nått program men jag kände nog att det kanske inte var rätt låt ändå......fasiken vi som ska tävla i februari. Men det visar bara vad viktigt det är att prova låten i en större lokal än bara hemma på mattan. Det gjorde att vi testade att göra programmet som vi hade tänkt tävla i klass III med förra året. Xena hade inte glömt att det var pressat när vi tränade det här programmet sist så vi gräver ner programmet och låten så långt ner det går. Bra att komma till insikt med det så kan vi fundera på annat. Så nu måste jag verkligen fundera på hur vi ska göra. Men skicka henne runt någonting älskar hon verkligen så det måste vi ha med i nya programmet och helst genom hela programmet.

Tyson var superladdad och skällde och nyste i ett i början och det är inte konstigt då han knappt har tränat på flera månader. Vi testade även en låt på honom men så slog det mig och en till att någon redan tävlar med den. Så typiskt för jag är inte en person som tittar på en massa freestyelklipp och låten skulle verkligen passa honom men jag får kanske tänka om där så typiskt.

Men framför allt hade vi en väldigt trevlig kväll tillsammans med andra hundmänniskor. Men så roligt att träna tillsammans med andra så nu ser vi fram emot träningen om två veckor igen.

Inga kommentarer: