onsdag 1 september 2010

Igår agility

Tog med mig kamelerna igår och tränade agility. Cajsa ringde och pickade lite på mig och sa att vi bangar väl inte för lite regn. Tack Cajsa för det hade vi kunnat gjort hahaha. Anka var bara maskot i bilen som hon är lite för gammal för det här. Men jag vill inte heller lämna henne ensam hemma och dra iväg med de andra brudarna. Så hur gick det :)

Astrid var faktiskt en naturbegåvning om jag får säga det själv. Lite skryt men hon har typ hoppat ett hinder en gång tror jag. Det är så roligt med henne som man riktigt ser hur kul hon tycker att det är. Hon stannade på ena sidan och hoppade över till mig när man sa till. Klarade av att hoppa flera hinder i följd fast hon inte riktigt förstod men hon gjorde det. Hon gick slalom. Lite fort och med mycket hjälp men hon gjorde det. Hon var även lös och sprang inte iväg någonstans. Hon var en riktig guldkamel. Försökte oss sedan på lite lydnad och det är väl inte hennes ljusa sida. Hon förstår inte att man ska sitta kvar även efter godisen så det måste vi träna på.

Så Maya då min vilda piraya. För det var just det hon var idag. Hon var så på G att hon hoppade på agilitytunneln över agilitytunneln och upp på ett bord och jagade Ozzy. Ozzy tyckte att han kunde hälsa ett tag men det var inte uppskattat. Hon jagade honom och sa typ försvinn och tro inte att du kan få mina köttbullar. Nått som hon verkligen inte gillar är däcket. Hon hoppar rakt upp i det så hon slår i bakbenen i överkanten. Kanske nått som ger sig med mycket hopp igenom däcket. Hon har fel teknik helt enkelt.

Det känns som att utmanningen inte är för långt bort Anna :)

1 kommentar:

Cajsa och Ozzy sa...

Ja det var jätte roligt igår! På fredag kör vi igen!!=)