onsdag 1 september 2010

Dålig mage

Anka har inatt varit dålig i magen och det är ju inget man längtar efter. Varken hon eller jag. Bekvämt när de kunde gå ut på tomten men nu är det bara och klä på sig. Men nu verkar det ha lugnat ner sig. Har just fått i henne canikur med leverpastej på. Konstigt att hon inte ville ha dem när hon kan äta allt annat konstigt. Men nu är de i magen i alla fall och hon fastar. Ska koka grötris senare i dag och ge henne avkoket. Det brukar göra susen. Ska även inhandla lite fisk.

Annars så ringde de från jobbet idag och frågade om jag ville jobba. Fick tacka nej då pga den dåliga magen. Surt men jag sa som det var och jag tror faktiskt att hon förstod. Men jag ska jobba i morgon och då ska väl magen vara bättre. Får väl fasta henne och ge mycket lite att äta så ska det inte vara några problem.

Som vi har sovit lite i dag så blir det en lunchlur mitt på dagen. Mysigt då ska vi mysa och krama bort det onda.

Inga kommentarer: