fredag 27 november 2009

Nu är kronjuvelen hemma igen efter op

Nu är Maysan hemma igen och operationen har gått bra. De tyckte att knölen såg godartad och det känns så skönt. Men jag har bestämt mig för att skicka iväg den för analysering. Tycker att det känns bra i magen. Annar så är Maysan besviken över tratten och Astrid var som en missil efter såret så de får inte vara tillsammas. Maya har flyttat in i sovrummet och de andra två får bo i resten av huset. Så man kan säga att hela familjen hund är besviken. Astrid har stått här utanför kompostgallret och gnyt för hon vill komma in. Men nu får Anka och Astrid vara husses hund i några dagar. Maya och jag ska ha tid tillsammans.

Så här ser såret ut och man kan säga att hon ser ut som frankenstein på benet. Lite kritiskt känns det som såret går runt hörnet så att säga. Det kommer nog att spänna ehn hel del. Men jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra.

Inte är det billigt att ha hund heller. Här kan ni se vad allting kostade för att ta bort en knöl av valnöts storlek och att få den analyserad. Jag säger bara tur att man har försäkring.


3 kommentarer:

Cajsa och Ozzy sa...

Vad skönt att allt gick bra!!

Norbergarna sa...

Lilla Skruttan..Men vad skönt att det i alla fall ser bra ut och lika skönt att få det bekräftat via analys.
Ge henne en extra godbit från oss i Norberg.
..ja, och de andra åxå så klart som undrar varför inte allt är som det brukar;)

Annakarin @ Mathias.W sa...

Lilla gumman, krama henne från mej! Och ha en riktigt fin 1.a Advent!