torsdag 19 november 2009

Ett hett tips mot oren hud

Har en sådan här flaska hemma som är ett klorhexidin schampo. Maya får nu titt som tätt tillbaka de här vätskande sakerna på en foten. Har kommit fram till att det beror på det här konstiga vädret. Hennes fötter hinner aldrig torka och sedan har hon en förkärlek att ligga och suga på fötterna. Man kan hitta henne med nästan hela tassen i munnen. Någon form av fotvård ala maysan. Första gången jag upptäckte de här vätskande sakerna så behövde hon pencillin som det vätskade och varade. Nu har jag stenhård koll på hennes fötter och torkar de noga efter att de har varit ute.

Men upptäcker jag att hon har fått tillbaka det här så brukar det hjälpa att hon får ett fotbad i 5 minuter och gnuggning med det här schampot och sedan en strumpa över natten för att det nästan ska bli bra. Ett helt otroligt shampo det kan jag varmt rekomendera. Har läst lite om det få nätet och man kan använda det med bra framgång på våtexem. På flasken står det att det är för orenhud.

Någon mer än jag som har testat det här schampot med bra resultat

2 kommentarer:

Cajsa och Ozzy sa...

en sån kanske man skulle skaffa sej när oxxy har eksem. fast jag hoppas (peppar peppar>) att de inte blir nå mer nu..men man vet ju aldrig...

Nadja sa...

Tack för tipsen- Det är lika bra att ha sån schampo