lördag 29 juli 2017

Fick en tävlingsboost idag :)

Att jag aldrig lär mig. Jag skulle hämta ut medicin igår till Astrid och glömde bort det. När hon sedan skulle få medicin på kvällen så var den slut och det innebar att jag var tvungen att fixa Astrids medicin innan jag kunde åka till Sala och tävla idag. Det innebär även att jag skulle bli tvungen att stryka Tyson på morgonstart. Kändes surt men vad ska man göra när man är så förbannat klumpig och Astrids medicin går i första hand.

Så idag direkt när apoteket öppnade så stod jag där för att få ut hennes medicin. Jag hade kolla på nätet så den fanns inne och det gjorde den MEN nu visade det sig att receptet hade gått ut. Jag fick ändå köpa en burk så tack tack tack söta apotekaren för jag vet inte annars hur jag hade löst detta. 

Efter detta så var jag rätt trött på mig själv och kände att jag lika gärna kunde vara hemma med Xena också för hur skulle det kunna gå bra idag. Men strax innan jag skulle bli för sen för att kunna tävla så bestämde jag mig för att åka. In med hundarna i bilen och åkte som jag såg ut och det innebär inga hundkläder. Men här tog inte eländet slut utan GPS fick värsta spelet och åkte på åkrarna hit och dit och sa att jag var fel och tiden ändrades till när jag skulle vara framme hela tiden. Jag åkte av och stannade på en vändficka och då stod det Hällby hund på stängslet. Kliade mig i huvudet och tänkte att är det där jag ska åka in. Testade och då hittade GPS helt plötsligt rätt hahahaha. Vilken jävla tur att jag stannade där jag stannade för annars hade jag inte kommit rätt. 

När jag väl kom dit så var det prisutdelning på klass II och jag han bara gå och kissa hundar och mig själv innan det var dax för banvandring. Hallen kändes väldigt bra. Ljus och fräsch samt skönt underlag. Mattan var inte för stickig som de kan vara ibland utan mjuk och fin. Banvandringen kändes bra men jag kände mig lite lost i musiken och inte så konstigt då jag inte har lyssnat på vår låt speciellt mycket på ett tag mer än i bilen på väg dit. Värmde upp Xena och hon kändes väldigt bra fast lite speedad men hellre det än slö. Inne i uppvärmningsfållan så var hon också med på ett bra sätt. Ingången på plan blev inte riktigt som jag hade tänkt men kändes ändå bra. När vi körde vårt program så fungerade det mesta bra men vi hade lite ofokus och hon var lite ouppmärksam speciellt på ett ställe men vi räddade det bra. Märta sa att det var uppflytt när vi var färdiga men jag kände mig väldigt osäker på det. Inte så hoppfull efter de gamla starterna med bra poäng men med kommentaren att det saknas svårigheter. 

Döm av min förvåning när vi slutade på en 2:a plats och med UPPFLYTT, herregud vad roligt, så jäkla roligt och en av domaren gav oss en 9:a i tolkning av musiken. Så jäkla roligt och jag känner mig så jäkla stolt över min tjej som jobbade bra i nästan 3 minuter. Bara ett kvar nu för att ta diplom i klass 2. Helt otroligt och det ska vi försöka oss på nu i höst. 

Vilken fin dag det blev ändå trotts allt strul. Firade med en öl och ben till kamelerna när vi kom hem igen.

Vi säger även Grattis till Märta och Ingvar som också kom 2:a men i klass 3 och fick CERT.

Inga kommentarer: