söndag 12 juni 2016

Avancerad klass x 2

Förra helgen så gjorde vi årets debut i avancerad klass med två starter på vår hemmaklubb Borlänge BK. Eftersom högerhandligen är svajig är jag jättenöjd med hur vi presterade då det var två banor med massor av högerhandling. På ena banan fick en diskning och på den andra 64 poäng. Lite surt att vi fick 10 minus i honnören men det är som det är. Stadgan är verkligen inte Xenas starka sida då hon är så otålig men ligg på vänster sida och sitt framför var ingen katastrof men hon var lite för orolig för full pott men hon satt och låg hela tiden men rörde lite på sig.

Domaren var Emil Falk och jag gillar verkligen att tävla för honom. Lättsamdomare med bra banor även om de inte alltid har passat min tjej men inga konstigheter.

Bana A bjöd på 2 frestelser och backa på höger sida. Frestelserna gick super men backningen är inte bra men jag har valt att vi struntar i den så länge och det får bli som det blir då Xena tycker att den är supersvår. Ja sedan valde Xena att valsa ut lite över bandet så vi blev diskade och gjorde sedan en superfint läggande. Hon jobbade så fint och jag är jättnöjde med henne.

Bana B var egentligen en bra bana för oss men lite missar gjorde att det inte blev godkänt men jag var jättenöjd ändå då hon jobbade på fin även på denna bana.

Vi jobbar vidare med högerhandlingen och nästa gång vi ska ut på rally ska även Tyson med visa vad han kan.









Inga kommentarer: