måndag 13 juni 2016

Promenaderna är underskattade här men det ska vi ändra på

När jag tidigare hade en hund tränade jag mycket på promenaderna men nu med tre hundar så är träningen på promenaderna nästan obefintlig. Jo vi tränar på att gå promenad men vi tränar aldrig fot eller stadga eller jag sådant som man får så mycket gratis om man gör det på promenaderna.

Men idag skärpte jag till mig och tränade fot och högerhandling på promenaden. Det var ju egentligen rätt lätt som Xena går på min vänstra sida och Tyson på min högra för det mesta. Så vi tränade lite på ena sidan och sedan fick de byta plats. Tänk vad mycket trevligare promenaden genast blev och varför tränar jag inte stadga när vi är ute och går. Ja det kan man verkligen fundera då jag har två som kan störa den tredje och man kan göra gruppmoment rätt lätt. Nej mer träningsinriktad träning på promenaderna. 

Jag är också en person som oftast väljer promenad förre träning då de blir så himla dryga om de inte får gå en ordentlig promenad en dag. Så att stanna och träna lite för mig på promenaden är ju egentligen rätt smart. Två flugor i en smäll och lite träning är bättre än ingen träning. 

Inga kommentarer: