lördag 30 april 2016

Att spara lite pengar

När man har flera hundar så går det åt lite pengar på det ena och det andra hållet. Störst är ändå kontot för mat och fodertillägg.

Så när det är rabatt på fodret jag ger så brukar jag köpa lite extra om jag har möjligheten. Nu när jag skulle köpa foder så hade de rabatt på vissa av Royals foder och då slog jag faktiskt till på en påsa. Jag köpte tidigare Royal men slutade efter att fodret höjdes så kolosalt mycket. Så den här månaden får kamelerna lite Royal och lite Pro Plan i magen. Alla uppskattade lite annorlunda foder och har alla varit bra i magen.

Men så har jag även börjat ge MSM och grönläppad mussla för kamelernas återhämtning och leder. Tänker att när vi håller på så mycket med freestyle som så behöver de lite extra tillskott för att vara i perfekt form och orka hoppa hit och dit. Märker tydligt på Astrid att det är bra för hennes kropp och att hon är piggare och rörligare. MEN det är ju så förbaskat dyrt med tillskott. En burk grönläppad mussla går det åt i månaden här hemma och då ger jag dem bara en tablett var. Men så blev jag tipsad om MSM på Hööks. 1kg MSM kostar på Hööks 329 kr och 250 mg på djurapoteket 219 kr. Så ger ni MSM så måste jag verkligen tipsa om att ni besöker Hööks om ni inte redan gör det. Man kan även där köpa nyponpulver och glykosamin till ett bättre pris för häst än för hund om ni ger det.

Nej varför ska man köpa en mindre förpackning till ett dyrare pris när man kan få en större till bättre pris :))) Gud jag gillar verkligen när man gör bra upptäckter som spar pengar. Den här påsen kommer att räcka hur länge som helst för mig, säkert ett halvår på tre hundar.


2 kommentarer:

Sofia sa...

Har också tänkt prova MSM. Ser du stor skillnad?

Sofie sa...

Vet inte om jag har märkt någon skillnad direkt på msm då jag ger den samtidigt som grönläppad mussla. Jag tycker att jag har fått rörligare hundar på dessa två preparat. Nu var det en som sa till mig att människor kan få bieffekter på msm så jag ger inte fulldos än.