torsdag 10 december 2015

Stygnlös

Nu har det äntligen blivit dax att ta stygnen vid Astrids öga då det har gått 2 veckor sedan operationen. Det har gått bra med tratten men hon har inte direkt älskat den men det har gått bra. Jag har tagit av den så lite som möjligt för att hon skulle vänja sig med den och sista veckan så stoppade hon fram huvudet själv när det var dags att sätta på den igen. Hon har varit utan tratt på gården och när vi har gått promenad samt lite inne. Sista dagarna har hon knappt haft tratten eftersom hon inte lägre var intresserad av stygnen. Hon hade då tratten bara på nätterna och när vi jobbade.


Men så igår så blev det dags att ta stygnen och vi hade tid hos veterinären men bestämde mig eftersom jag ändå och var sjuk att ta dem själv. Vi hade ju hela dagen på oss om det skulle gå mindre bra. Astrid var så snäll och lägg snällt på sidan medans jag drog i trådarna och höll på med saxen. Ett stygn satt vid ögonfranskanten och det var lite knepigt att ta men det gick så bra. Hon är ju verkligen duktig min tjej och det var skönt att ta dem hemma eftersom hon blir så orolig när vi går till veterinären. Hemma är hon så cool och lugn.

Sedan blev hon så nöjd och glad och snurrade runt i soffan och tvättade sig på huvudet det har hon ju inte gått göra. Själva operationssåret syns inte och det ser så fint ut. Hon ser ju så ung ut var sambons kommentar och det gör nog en 9- åring väldigt glad. 

Inga kommentarer: