tisdag 29 december 2015

Planering för 2016

Nu har jag äntligen bestämt mig för vad vi ska hålla på med under året som kommer. Det finns så mycket jag vill göra men tiden räcker inte till för allt. Eller som en skrev i sin blogg man blir halvbra på många saker men inte bäst på någonting. Det är så sant, så sant men i år ska vi försöka inrikta oss på en sak under olika delar på året.

Under 2016 har vi planerat in tre kurser
Xena ska gå kurs i rallylydnad med inrikning mot 100 poäng i avancerad och mästarklass 4-5 januari för Zandra Beijer och Anna Larsson
Tyson eller Xena ska gå en tävlingslydnadskurs 19- 20 mars för Zandra Beijer och Anna Larsson
Under augusti ska vi gå en kurs på tre dagar för Pernilla pöykiöniemi i freestyle och heelwork. Kursen är en fortsättning på kursen vi gick i somras.

Mitt mål med Tyson är att vi ska få till det sista godkända resultatat i rallylydnad nybörjarklass. Det har inte direkt gått spikrakt framåt för oss i nybörjarklass utan mer upp och ner och idag kan vi bara bli bättre. Vi kommer antagligen inte att starta i fortsättningslass under året om vi får titeln i nybörjarklass utan då får han mogna och ägna sig åt annat. Kommer att lägga mycket fokus på freestyle och heelwork på Tyson då han tycker att det är skitkul. Fart och fläkt är verkligen hans melodi.

Mitt mål med Xena har varit att vi under 2016 skulle lägga nästan allt krut på att ställa ut men jag har omvärderat vårt mål. Xena kommer att ställas ut under året men vi kommer att lägga mycket tid på rallylydnaden då jag vill att hon ska debutera i mästarklass under året. När jag började titta på avancerade tävlingar i mitt område så är det inte direkt många så vi måste ligga i med träningen för att bli godkända på de tävlingar som finns här. Men även Xena ommer att få mycket fokus i freestyle och heelwork.

För att också ha lite mer roligt så har jag även satt ihop ett teamwork program med Xena och Tyson som vi ska testa att tävla med. Kommer att bli intressant och se om jag kan styra runt dem tillsammans. Vi heter så klart Team Kamel.

Lilla Astrid ska jag försöka ha mer hemma iår så hon slipper hänga med på allt och specielt på de röriga aktiviteterna. Hon blr oroligare med åren och det är skönare för henne om hon slipper stressa upp sig.

Men då får vi se i slutet på nästa år om planeringen för 2016 höll eller om vi gjorde mer eller mindre.

Inga kommentarer: