onsdag 2 december 2015

Astrids knöl

Igår ringde veterinären och talade in på min telefonsvarare och berättade att knölen var godartad och att de hade fått bort hela knölen.


Fy vad glad jag blev när jag hörde det här. Astrid ska ha lite tur i livet i alla fall med sjukdomar. Det går bättre med tratten och nu springer hon framåt och blir inte passiv när det tar emot utan springer på. Även Xena och Tyson måste akta sig för Astrid tar ingen notis om de står i vägen utan springer på. Hon kan gå ut och kissa med den på och även äta mat om hon får hjälp med skålen. Tar av den ibland när jag har koll men tänker att det är bäst om den är på så mycket som möjligt hemma så blir den minst jobbig som de anpassar sig. 

Idag sträcker hon fram huvudet när tratten ska på, lilla sötnosen. Medicinen som hon har fått i ögat har vi nu klarat av för gott hoppas jag. Ögondropparna har verkligen varit pest enligt henne. Salvan har gått bra men ögondropparna har varit jobbiga. 

1 kommentar:

[Anna] sa...

Vad skönt med goda nyheter! :)