onsdag 3 juni 2015

Träning med kvällsmat

Nu på kvällen tog jag tag i lite träning med kvällsmaten. Superbra för Tyson blir helt tokig som han är så hungrig. Även Xena och Astrid är hungriga och på men inte som Tyson. Jag och Tyson tränar varje dag morgon och kväll på lite olika saker som han då håller tyst och inte skäller som en galning när jag tar fram maten. Man ska inte underskatta träning innan mat :)
 
Idag tränade vi sitt/stå och vi fick till slut till det utan godis i handen på både Xena och Tyson. Annars är det lätt att de sätter sig när jag inte har godis i handen att visa med eller ge dem när de ställer sig upp. Men idag tänkte jag fram och lite ner med handen och det funkade. Någon som har tips på hur man ska göra. Det bästa är nog att börja om och ha hunden framför och lära in det så och sedan mer och mer vid sidan. Men de ska ju kunna det på lördag :)
 
Sedan måste jag säg att jag har snabblärda hundar. Äntligen fattade jag hur jag skulle gå för att få till slalom bakåt och hundarna är ju inte osmarta om man säger så. Astrid hon fattade direkt och kunde gå tre bågar. Helt otroligt vad duktig hon är min gamla tjej. Tog lite längre tid för Tyson och Xena men de klarade två bågar i alla fall men med hjälp av godis. Känns hoppfullt inför mitt nya mål.
 
Men tänk vad fasligt roligt det är att träna när man känner att allt klaffar. Nu vill jag ha bra väder så vi kan träna ute i det gröna.

Inga kommentarer: