lördag 20 juni 2015

Vila

Sedan förra tävlingen i Avesta så har vi inte tränat någonting utan hundarna har bara vilat sina hjärnor. Då menar jag verkligen vilat sina hjärnor då de har varit allmänt odrägliga. Så för att bättra på det hela lite så gjorde jag illa mitt knä förra helgen när vi skulle spåra. Trodde knappt jag skulle ta mig till bilen men det gick men det blev ingen promenad på söndagen. Ingen spårning heller som det var så torrt att det dammade i skogen. Idag har vi tagit vår första riktiga promenad och fick ihop 10,000 steg innan vi var hemma igen. Skön promenad också i fint sommarregn. Det kändes knappt att vi blev blöta.
 
Men till frukosten och kvällsmaten har vi tränat ingångar igen jag och Tyson. Mycket bra att träna då som han är så jäkla hungrig. Men i morgon tänkte jag bege mig till Falu brukshundklubb för att träna på planen där vi ska tävla på onsdag. Det funkade ju bra i Avesta så varför inte åka till Falun med innan tävlingsdagen. Vi har varit i Falun och tränat men inte på den planen där tävlingen kommer att gå så vi ska testa den. Både Tyson och Xena är anmälda och vi får samma domaren som i Avesta så vi håller tummarna att Tyson sköter sig. Tycker att Karin Thors som dömer bygger fina banor med bra flyt. Xena tävlade för henne förra sommaren med i Falun och det var också en trevlig bana.
 
Så nu sparkar vi igång i morgon med träningen. Har även beställt mer koner så jag kan bygga banor med både serpentiner och slalom plus lite bollar till Tyson. Tyson gillar tennisbollarna från Kong men du beställde jag en dyr jäkla boll i gummi som jag hoppas håller bättre än tennisbollarna. Bra att ha på gården när han skäller då han slutar bara han får en boll.

Inga kommentarer: