torsdag 26 februari 2009

Ledig dag


Astrid mumsar ben och Anka tittar avundsjukt på. Varför vill de alltid ha samma ben?

Som vi har haft ledig dag idag så har vi mest myst. Vi tog en långpromenad mitt på dagen och ska snart ut och långpromenara igen. Som jag tycker att det är lite tråkigt att gå själv så lyssnade jag idag på en talbok när vi gick. Det var skönt och vi hade det underbart. Promenaden blev mycket trevligare.

Annars har jag och tränat lite inför Enköping. Korv stod på menyn och Anka blev helt övertänt. Springa fanns inte på världskartan men hoppa fanns med ;) Maya som inte gillar att träna inne som hon tycker att det är jobbigt gjorde väll inget super uppträdande men jag har gett mig fan på att vi ska komma över det här. Så även om hon ser ut som 7 svåra år så tränar vi på. Jag hoppas att det släpper och det tror jag men det kommer att ta tid. Ute är det nästan aldrig några problem. Det största problemet med henne är att hon blir så låg om man säger åt de andra hundarna att de ska gå iväg. Så vi fortsätter att jobba på det. Astrid var så duktig men vårat parkettgorv här hemma är för halt. Hon stod mycket bättre i köket på den äckliga linolium mattan. Den var nog inte lika hal. Sen har jag kommit på nått med korven som var super för henne. Tänker inte berätta vad. Det är vårat hemliga vapen i Enköping. Skoja bara. Sen har jag idag också provat lite olika band på min nya snakekedja och nu har jag hittat den bästa. En lädersnodd blev det och det kommer att bli super.

Annars så längtar jag till Enköping och går nu varje dag in på svvk och kollar om Pm:et med anmälningarna har kommit ut. Lite tidigt kanske men man vet ju aldrig. Jag är ju som sagt väldigt nyfiken på vilka våra konkurrenter är eller jag menar hur många de är så klart

1 kommentar:

Mirrekex sa...

Spännande med Enköping, kommer att gå fina fisken skulle jag tro.

Söta de är på bilden :0) Kram