tisdag 3 februari 2009

Hundarna på utflykt

Idag har mina älsklingar tagit sig en liten kort men intensiv utflykt i området. Husse kom hem tidigare än mig och gick in i huset genom garaget. Han öppnade ytterdörren uppe och hundarna sprang ut och han stängde dörren och kollade ut genom rumsfönstret. Han ser då sista hunden lämna tomten och försvinna ut på gatan. Han hade glömt att stänga grinden. Ibland är jag glad att jag inte är hemma när vissa saker händer och han med. Han tar snabbt på sig kläder och skor och springer ut efter hundarna. Många tankar han fara igenom huvudet men den största verkar vara att det inte just nu passade i dagsplaneringen. Inte att jag skulle bli skogstokig ifall de var borta när jag kom hem. Han ropade på Anka och hon kom genast tillbaka och Maya efter. Astrid blåste om honom på gatan. Han ropar då på henne och säger men kom nu och slutat dryga dig. Astrid vänder och kommer tillbaka och var så glad. Men det var tydligen på håret för att hon skulle komma på hur lös hon igentligen var.

Hade alla tre kommit på att de var superlösa så hade vi nog jagat hund i kväll och natt kan jag tänka mig. Ikväll ska jag pussa på mina rödingar och tänka vilken tur vi hade idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är utmanad!

Kolla in min blogg för instruktioner :)

Unknown sa...

Pheeww vilken tur ni hade hualigen om de stuckigt i väg. finfin bild på dem Kram

Anonym sa...

Hi, hi, vilka busar! Jag vet vad du menar när du säger att det var tur att de inte hann fatta att de var "superlösa"!!

Kram