söndag 1 januari 2017

Nyårslöfte

Varje år lägger man nyårslöften men jag har aldrig lagt nått löfte för mina hundar eller för våran träning. Men i år tänkte jag att det skulle bli ändring på det. 

 Mitt hundlöfte för 2017 är att jag ska föra dagbok på vad vi tränar och hur det går och faktiskt göra upp ett träningsschema för det vi vill lära oss. Med andra ord ska jag försöka bli strukturerad. Jag måste bli strukturerad och veta vad jag håller på med för att vi ska kunna nå våra mål och för att kunna utvecklas. 

Men det viktigaste jag ska VERKLIGEN försöka att inte bli för fokuserad på tävling och träning utan vi ska ha kul. När vi har kul så går det väldigt bra men när jag blir fokuserad så blir det mycket fel då jag blir så annorlunda. Kanske ska investera i boken att lyckas på tävling :) 

 Har även bestämt mig för att i år ska tävla med kvalitet och inte kvantitet. Billigare och bättre kommer det att bli. Grundtanken för hela första halvåret är att fokusera på kursen jag och Tyson ska gå för Pernilla Pöykiöniemi I Karlskoga. Jag tror att kursen kommer att ta mycket tid och det kommer den att få göra då jag vill investera i mig och Tyson och Xena. 

 Har även bestämt att alla tre hundarna måste få lite mer egentid än vad de idag får. Vi är väldigt sammansvetsade och gör allt tillsammans. Framför allt så behöver Astrid lite mer egentid i form av promenader. Hon tycker att syskonen bus och hets är lite jobbiga ibland och jag kan förstå henne.


1 kommentar:

Märta sa...

Det låter verkligen som en grym plan! Detta ska jag inspireras av. Nu kör vi 2017!! :D Heja kamelerna!