söndag 10 januari 2016

Tyson och katterna

De som har följt oss sedan Tyson flyttade hit vet att det har varit stora problem med katterna och att det fortfarande är ett problem.

Vi har gått från munkorg som helt håller ihop munnen till en öppen korg där han kan äta godbitar och dricka vatten. Där vi är nu är en öppen korg där framdelen har klippt bort så han faktiskt kan lukta ordentligt på katterna. Han gör det och visar faktiskt inte upp någon tendens till att vilja äta upp katterna. Så nu funderar jag om jag ska klippa lite mer i korgen så han kan öppna munnen mer. Men först och främst måste katterna vara mer ute med oss så de blir mer med i vardagen. Idag lever katter och hundar åtskilda från varandra och en liten stund varje dag umgås de tillsammans. Men jag känner nu att tiden måste utökas för att se vad han tycker om situationen.

Någon mer än mig som har tagit över en hund där hunden verkligen ville döda katten i familjen. Kunde hunden lära sig att respektera katten och hur gjorde ni. Helst skulle jag bara vilja ta av korgen och blunda.  

Inga kommentarer: