onsdag 6 januari 2016

träningstävlingen Kungsör 160104

Direkt när vi kom på morgonen så fick vi göra en träningstävling och vi skulle sedan titta på de andra ekipagen och säga positiva saker om föraren och om hunden. Samt att Zandra Beijer berättade varför hon har gjort vissa avdrag och Anna Larsson berättade vad hon såg. 

Jag måste säga att våran träningstävling är en katastrof men man kan inte begära så mycket när jag har varit totalt insnöad på freestyle i några månader. Vi kan inte backa så jag valde att backa på det sättet vi håller på att lära oss att just backa. Sedan får jag totalt tilt i huvudet på vilken sida hunden ska vara  på men reder upp det inför hindret. Så så titta och njut och skratta åt förvirrade mig. Hade vi gått den här banan igår tisdag så hade den antagligen sett helt annorlunda ut. Det hade nog gått mycket bättre men här skrapade vi ihop 7 stycken fel moment så bara det är 70 poäng i avdrag och sedan är det faktiskt inte så mycket fel. Men som vanligt har vi problem med 10 poängs avdragen och när de försvinner så finns oftast inte så mycket att påpeka på. Så fina 16 poäng skrapade vi då ihop. Samt att vi måste träna på att få till en bra start då den ofta strular



Kommentarerna jag fick om mig som förare var

  • Glad och peppig med din hund
  • tydlig handling i frestelsen och vid sitt, gå ifrån kalla in
  • Stressar ej
  • Tydlig
  • Jobbar fint i högerhandlingen
  • stöttande
Kommentarerna om Xena var
  • Fint helt om mot varandra
  • Fint hopp
  • Bra fokus genom frestelsen
  • Bra inkallning
  • Bra snurr
  • Bra vändningar
  • Nyfiken glad uppsyn
  • Bra förar fokus

Dagens bana


Inga kommentarer: