tisdag 23 oktober 2007

Lös mage

Idag när vi var ute på våran vanlig morgonpromis så bajsade Astrid i början på promenaden.

När vi nästan var hemma igen efter en timme så bajsade hon igen och igen. Det hör inte till vanligheten. När jag kollade lite närmare såg jag att det kom blod efter bajset och sedan bajsade hon bara blod. Man kan säga att jag blev nojig.

Ringde snabbt upp Lotta och berättade situationen och hon lugnade genast ner mig. Bara att vara cool sa hon inget att springa till vetrinären för. Men jag kan gärna erkänna att det kunde jag ha gjort. För det såg bra läskigt ut när blodklumparna kom ut. Det ska inte komma blod ur mina älklingars stjärtar.

Ivarjefall jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att ringa vet också :( De sa precis som Lotta ge hunden Canikur och fisk med ris. Så då var det bara att leta på ett apotek som sålde Canikur och det hella slutade med att Peder fick åka och hämta dem efter jobbet.

Canikur var ingen liten tablett så det var tur att de smakade gott enligt Astrid för att mosa och spruta hade blivit lite jobbigt. Men nu äter hon dem som rena godiset och Maya är också intresserad "kors i taket"

Så nu är älsklingen på diet med Canikur, fisk och ris. Hoppas att hon blir bättre.

Krya på dig Astrid

Inga kommentarer: