onsdag 6 juni 2007

Astrids första utställning

Idag på sveriges nationaldag så skulle Astrid visa upp sig för första gången i utställningsringen. Platsen dagen till ära var Valbo Brukshundklubb.

Vädret var som det har varit ett tag nu strålande solsken och helt vindstilla. Vi packade in oss i bilen vid 8 på morgonen och styrde kosan mot Valbo. Resan gick bra och det kändes mycket spännande som jag inte viste alls hur min lilla ögonsten skulle uppföra sig. Bra hoppades jag.
HAHAHAHA eller skulle man gråta tänkte jag när jag kom fram. Det började bra med att båda hundarna skällde som besatta i skuffen. Ingen ide att ens bli arg som det inte gick fram till de två galna hundarna där bak. Maya som är en ängel i vanliga fall visa upp sig från sin finaste skällinga sida fast hon vet att det ska vara "tyst där bak i bilen för annars kan vi vara med om en krock" för att matte kan bli alldeles galen där framme i bilen..

Väll parkerad och ute ur bilen då sa AaaSTRID jag ska äta upp dem allihopa. Hon vrålad och skällde och kastade sig i kopplet som en riktigt odresserad byracka. Hmm hon är lite odresserad eller mycket kanske det kan jag hålla med om. Men inte riktit så här ociviliserad som hon bahagade vara just nu. Maya hängde så klart med och tänkte väll får hon så får väll jag. Men hon nöjde sig med att skälla som en besatt. Tur kan man säga för annars hade det blivit jobbigt.
Efter ett antal vändor till bilen för att hämta diverse olika saker med de galna hundarna i släpptåg så var äntligen allt på plats. Maya åkte in i tygburen och Astrid fick kolla in alla människor och hundar på platsen. Hon hade äntligen lugnat ner sig lite gran och nöjde sig med att smågruffa lite och blänga. Typ kollar du på mig då skäller jag. Och tror jag att du kollar på mig så skäller jag ändå.

Efter ett tag så provade jag att springa lite med Astrid och hon sköte sig galant. Sprang och ställde upp sig som den prinsessan hon är. Maya blev såklart avis när hon så att vi sprang och Astrid fick godis så då började hon skälla av missnöje. Hon ville minsann också vara med men jag förklarade att idag var hon bara en mascot och fick nöja sig med det.

Så var det dax för oss. Astrid sprang som att hon aldrig hade gjort nått annat men var mycket skeptisk på domaren. Hon ville inte så gärna att någon oskänd skulle kladda på henne men tillslut så gick det rättbra när hon fick stå som ett plåster imot mig.
Hon slutade som BIR valp och blev Grupp 2 efter en besenji.
Vi kände oss mycket nöjda över dagen och vände trötta och nöjde hemmåt

Astrids kritik för dagen

Domare: Ulrika Göransson

Feminim tik med härliga linjer, tilltalande skalle med välplacerade öron. Härlig hals och rygglinje. Trevliga sidorörelser som är som är effektiva. Välvisad tjej
BIR-valp och 2:a i rasgrupp 5

Inga kommentarer: