fredag 16 februari 2007

Som om det inte var nog med elände

Den här veckan har kantrats av små missöden hela tiden.

Först Mulis som fick åka och snittas på alla hjärtansdag och fick 2 små underbara kattungar. Ungar som hon inte sedan förstod att hon var mamma till och skulle ta hand om. När jag sedan fick sätta mig i bilen och köra de små underverken till Jeanett för att de skulle få en chans i livet. Då trodde jag att allt skulle ändra sig till det bättre men ack vad jag bedrog mig.

Sitter i bilen påväg hem efter att ha lämnat underverken. Poppar för fulla muggar för att inte somna och letar efter en bensinmack. PLÖTSLIGT står det en polis mitt i vägen. Vad fan är det där hinner jag tänka innan jag stampar på bromsen och alla cd skivor far runt i bilen från den säkra platsen på passagerar sidan.

Vinkas lite vänligt in till kanten av vägen och Polisen säger " det gick lite fort det där". Och visade upp radaren som visade på 70km. Jag tänker är det inte 70 här. Men det var det inte utan 50km. Hmm tänker jag hur dyrt blir det här då.

Sen blir jag lite rädd när de ber mig att sätta mig i polisbilen jag frågar lite dumt " får jag inte köra vidare sedan". Tänk om jag har blivit av med körkortet. Men nej så farligt var det inte men man kände sig lite dum när man satt där. Han frågade ifall jag ville bestrida att jag hade kört för fort men det var ju ingen idee. Jag hade ju gjort det.

Sedan säger han vi måste ta en alkotest också. För att se att det är negativt och då svarar jag min duma nöt "det hoppas jag väll " Det ska man väll veta svarar polisen. Klart jag var nykter men med min otur den här veckan så kunde jag tänka mig att den skulle ge utslag ändå.

Så fick jag då veta vad jag skulle få betala. DET BLEV 2800 kr för att man satt och sov lite och tänkte på annat. men jag kände att jag kunde bara skratta åt missären. Kunde nått mer hända den här veckan. Nej jag tror inte det. Den här dagen och den här veckan kommer jag aldrig att glömma.

Inga kommentarer: