fredag 12 juli 2019

Måste ha haft hjärnsläpp

Ibland fallar man för grupptrycket och i det här fallet gjorde jag nog det, stackars Xena. 

Men nu är vi i varje fall anmälda till muddypaws i Stockholm i september där vi kommer att vara 9 faraohundar som startar tror jag. Kommer att bli himla roligt om vi faraohundar får starta efter varandra. Sedan är vi även anmälda till K9biathlon i Örebro men där är vi nog ensamma. Men jag har verkligen funderat hur jag tänkte då jag och Xena typ aldrig har sprungit ihop och hon gillar det heller inte så mycket men ja det blir nog drag under tassarna när hon ser de andra springa iväg. Och blir det drag under tassarna så ser jag även framför mig att hon släppar mig över hindren och jag ser mig skrika stopp stopp stopp och hon lyssnar inte. 

Det som är jobbigt med Xena är att om hon börjar att dra så drar hon galet mycket och det är kanske så man vill ha sin draghund men jag vågar inte riktigt släppa på.  Tyson är mycket skönare att springa med då han drar hårt men inte hysteriskt. Xena hon drar som värsta duracellkänguren om hon vill. 

Ja vi får se hur det blir och hur det kommer att gå men vi måste ivarjefall börjar springa ihop men just nu känns det inte som rätt tillfälle som hon löper. 


Inga kommentarer: