fredag 12 juli 2019

Herregud vi tog diplomet

Den 24 februari packade jag in hundarna och sambon i bilen och åkte mot Kungsör. Jag och Xena skulle starta i freestyleklass II med vårt nya program och jag ville bara ha en bedömning på det för att veta hur vi skulle arbeta vidare. Sambon som aldrig är med när vi tävlar hade jag lovat att vi skulle vara hemma senast klockan 20:00. Lärde mig senare att man ska aldrig lova en tid när man är hemma och det vet jag ju egentligen redan.  

Vi kommer till Kungsör, får in hundarna i hallen och sambon laddar upp med att lyssna på poddavsnitt. Ibland tror jag att han är med och tittar på tävlingen då det kommer små kommentarer som det där var bra Men jag lärde mig snabbt att det var podden han pratade med. Rätt snart blev det också klart att tävlingen verkligen var försenad och att vi skulle få starta runt 14:00 var bara att glömma. 

Jag hade bestämt mig att på den här tävlingen att vi skulle släppa alla tankar på prestation och bara tänka att vi ska ha skoj. Så vi värmde upp och gjorde lite tricks långt innan våran start. Innan vi skulle in och starta så lekte vi med bästa körsbärsleksaken som Xena älskar. När vi gick in på planen var hon taggad till tusen och när musiken körde igång var hon med så himla fint. Båda starterna kändes så bra och det visade sig även i resultatlistan . Så roligt att få avsluta denna klass med en 2:a placering och en vinst och två uppflytt och diplom. Efter flera års tävlande i denna klass med många pallplaceringar men segt med upflytt så kändes detta så roligt.  Detta var inget vi hade planerat då vi bara skulle åka och ha roligt till vårt nya program. Nu satsar vi på klass III under hösten. 

Ja vi kom inte hem till 20:00 men vi var hemma till klockan 23:00 och sambon var fortfarande vid gott mod men lite allergisk hade han börjat att bli. 



Inga kommentarer: