tisdag 4 april 2017

Vilken fantastisk boost jag fick i helgen.

Under de veckor vi inte har skrivit här så har Astrid fått diagnosen livmoderinflammation som sedan tydligen inte var någon livmoderinflammation, Tyson har utvecklat en rädsla för att åka bil och jag har ingen aning om varför, Xena har varit noll motiverad till att träna så känslan överlag har inte varit bra. Rädslan för att åka bil har stressat mig så enormt då vi åker mycket bil och jag är beroende av att kunna ta Tyson med mig. Men nu har jag bestämt mig för att släppa det här och vill han inte åka bil så får vi försöka att göra bilåkandet så bra som möjligt. Ska vi åka längre bitar så måste vi sova över tex för att han inte ska få sitta för länge i bilen på samma dag.

Men i helgen åkte vi till Rättvik och det gick bra fast att han flåsade och tyckte att det var jobbigt. Att sitt i buren på tävlingen var inte jobbigt och det var skönt att se att han stod i buren och viftade på svansen. Tänk att han skötte sig som en ängel också på själva tävlingsplatsen. Inga humörproblem utan var så himla mjuk och följsam, trotts bilåkningen. Känns bra då släpper han den fort. Vi tog en promenad och värmde upp och fräschade upp programmet. Känslan var bra så jäkla fin känsla där på promenaden och jag kände mig lugn.

Själv uppvärmningen var i ett eget rum och jag valde att starta direkt från rummet och inte gå till startfållan. Tänkte att det blir för lång bit för honom annars att komma till startpunkten och att fokuset kanske skulle försvinna på vägen. Vi gjorde en bra ingång på plan och efter startrutinen som vi håller på och pluggar in på HTM-satsningen. Känslan var bra och han var koncentrerad. Själva utförandet av programmet kändes superbra och känslan var enorm. Sådan känsla har vi aldrig haft på en freestyletävling. När vi var klara så skrek jag till Tyson fy fan vad du är bra och han ballade ur men det var han värd men han höll på att äta upp domarens banan. Jag tänkte att detta måste vara uppflytt och är det inte det så gör det inget då känslan var så otroligt bra. Ut och belönade och lekte massor helt i klass med vår HTM-satsnings filosofi.

Fick denna kommentar av min instruktör Pernilla senare på kvällen. Tjuvkikade på er idag och jäklar i min låda vilken utveckling. Så lugnt och koncentrerat. Hoppas att du själv hade en finfin känsla på plan. Jag tyckte på tävlingsplatsen att det var synd att hon hade missat oss när det gick så bra :) men då hade hon inte missat oss.

Resultatet blev en 3:e plats med uppflytt och diplom i klass ett Heelwork to Music. HERREGUD LIXOM TYSON TOG DIPLOM. Nu satsar vi mot klass 2 och ett mål för året är uppfyllt vi håller tidsplaneringen.



Xena skulle ha tävlat på lördagen men vi kom inte till start på grund av att hon senare på dagen visade upp en hälta. Men på söndagen var den som bortblåste och hon kändes fräsch men lite speedad och inte så konstigt då hon låg i buren hela lördagen utan att göra någonting. Xena var superfin och hade en underbar attityd och bara körde på. Jag själv var inte i lika fin form då jag tappade bort vad vi skulle göra. Så det blir hej och hopp men så otroligt glad och stolt över henne och är så jäkla fin min tjej.

Resultatet blev en 3:e plats men inget uppflytt i Klass 2 Freestyle. Saknar svårare innehåll men allting annat var uppflyttspoäng.



Så Himla nöjd med helgen och vilka fantastiska kameler jag har. De jobbade på fint och nu taggar vi och tränar lite mer för nästa tävling. Tydligen tycker min sambo att jag behöver jobba lite på min hållning och det kan han ha rätt i.

3 starter gav oss 3:e platser lika med tre pallplatser. Det har aldrig hänt oss tidigare. Tysons första pallplats i sin freestyle/htm karriär. Xenas 4 i freestyle klass 2. Vi tar känslan med oss till nästa träningstillfälle och tävling.

Inga kommentarer: