onsdag 12 april 2017

Kurshelg och vurpa

Eftersom Tyson har utvecklat en rädsla för att åka bil så bestämde jag att åka ner till Karlskoga på fredagen för att sedan kursa på lördagen. Fick bästa sovplatsen hos team Anna och Silver och det bjöds på förrätt, varmrätt och efterrätt och vin. Ni må tro att jag var nöjd och även kamelerna som fick ett helt rum för sig själva. Känner att pressen är stor tills jag ska bjuda igen i maj :)


Kände att jag var lite trött på lördagen och kom på efter en stund att det var nog vinet. På kursen fick vi lite bakläxa då Tyson har dålig stadga och ja det är ju det vi skulle gå kurs får så bara att ta tag i saken. Vi fick bra med hjälp hur vi ska lösa problemet och vi ska verkligen kämpa med detta. Tänker inte ta ett steg framåt innan han står till stillastående och vet vad han ska göra där. Mycket bra övning. Testade hemma på tomten i söndags och då stod han som en staty i flera positioner i måndags stod han inte still alls hahahha. Så vi har lite att jobba på men vi ger inte upp har ju bästa Bubbisen.


Foto: Pernilla Pöykiöniemi


Efter kursen var det dags för aktiviteten som för hoppningsvis skulle göra att Tyson sov hela vägen hem, vi skulle köra drag med Anna och Silver. Vi blev några till och jag kände lite att situationen var lite för övermäktig för mig då jag och hundarna har dåligt med erfarenhet men vi hängde på dessa tre ekipage som har stor vana på att köra drag. Vi skulle i varjefall köra lugnt men det blev väl inte så lugnt i slutändan. Mina kameler taggade på de tre drag ekipagen som körde först och som stod och skrek i sina linor och jag tänke hur ska starten gå. Den gick bra men Xena hon tänkte ta en egen väg och inte följa efter kompisarna först så vi fick starta om och då hände de på de andra bra. Kamelerna drog fint och jag fick bromsa en hel del. Xena gick igång och började tugga lite på brorsan, tyson han drog fint och struntade i syrran. Vi tog oss förbi en vägbom lugnt och fint och sedan stannade vi.


Men nu hände det som är min största skräck. Starten härifrån blev stökig, Hundarna var taggade och stack iväg och det blev ett ryck i cykeln. Jag fastande på kickbiken med vänsterben och vred till mitt knä och ramlade och hundarna stack i väg efter de andra med kickbiken efter sig. När jag ställe mig upp så låg min högersko några meter bort. Hur det gick till vet jag inte. Det tog en stund innan de framför oss märkte att team kameler sprang helt solo men de stannade snällt när de andra stannade. När jag hade linkat ifatt så stod Tyson där snällt bland sina nya kompisar huskisar, malle och kelpie och Silver. Bara supernöjd med sin insats med att springa och båda superglada med att matte kom och gjorde dem sällskap. Knät gjorde ont men vi körde vidare och sedan kom vi till bilen. När vi sedan varvade ner kände jag att något har gått illa med knät då det gjorde väldigt ont när de drog åt sidan. Lite svin får man räkna med då det verkligen var en superkul upplevelse.


Kamelerna drar även fruktansvärt bra i sina zero dc faster selar. Tyson drog inte alls bra i sin Björkis men nu drar han faktiskt. Kan bero på att Björkisen halkade runt lite men den här sitter still på honom.


Resan hem gick bra och Tyson var trött men flåsade sig hela resan hem och sov sedan gott i soffan efter att han hade fått kvällsmat :)



 Foto: Anna Rasmussen


 Foto: Anna rasmussen

Inga kommentarer: