söndag 30 april 2017

OMG........Detta blir spännande

Jag hade som mål tidigare i år att jag skulle springa ett barmarkslopp i vår på 2,9 km tillsammans med Xena. Men efter kickbike vurpan för tre veckor sedan så fick jag bara erkänna att det inte skulle gå. Mitt inre ledband är inte som det ska men det blir bättre och bättre hela tiden. Igår kunde jag småspringa några steg vilken lycka. Det knastrar i knät och det är antagligen minisken som inte mår riktig bra. Ska få en remiss till magnetröntgen men det är nog om ca 6 veckor. 

Men så igår viskade en liten fågel i mitt öra att det ska bli en kortare motionsklass på 1,5 km samma dag. 1,5 km borde jag kunna springa om jag tar det lugnt. Nu är frågan om hunden tänker ta det lugnt och det är jag inte så säker på. MEN jag anmälde mig och vilken hund det blir bestämmer jag den dagen eftersom man inte behöver anmäla vilken hund man ska tävla. Den som drar minst hetsigt för det bli. Xena är inte riktigt känd för att göra någonting lugnt så det blir nog Tyson som får sig en dragtävling. Det är heller ingen katastrof om vi inte klarar av att springa hela vägen då det inte är någon lång slinga. 1,5 km går rätt fort att gå ändå. Tänker mer om knät säger nej efter en bit. 

Det ska bli fruktansvärt intressant och se hur en barmarkstävling går till även om vi inte få en fantastiskt tid så har vi gjort det. 


Inga kommentarer: