onsdag 23 mars 2016

Nu är vilan över

Efter tävlingarna i Karlskoga så har vi vilat lite. Vi har inte tränat så mycket hemma utan har mest tränat på söndagarna med freestylegänget. Man kan säga att vi har laddat batterierna med sköna promenader själva eller med vänner. Men nu är vi på gång igen och jag måste nu bestämma mig för om vi ska släppa freestylen ett tag och börja med rallyn. Jag måste säga att det faktiskt tar emot lite att börja med rallyn då freestylen är så jäkla kul men rallyn är också kul bara vi kommer igång igen. Bra för hundarna också att vila lite från freestylen och ladda trickbatteriet.

Men vi kommer ändå att hålla på och lära oss nya trick och jag måste tänka ut några nya program till hundarna. Xenas ska få ha kvar sin heelworklåt även i klass 2 och Tyson ska nog få ha kvar sin låt i freestyle till klass 2. Så en ny låt till Xena i freestyle och det lutar åt Staying alive med Bee Gees. Tyson behöver en ny heelwork låt kanske blir det en till Queen låt. Har inte riktigt bestämt mig där.

Vi håller även på att lära in nya trick med namnen Jump och Armen. Men nått vi verkligen måste lära in är backa till rallyn. Väldigt svårt moment enligt Xena som nu kan backa bakåt om jag står framför henne men att backa vid sidan går så där. När vi får till det så blir det väldigt snett och med oflyt. Bara att träna vidare.

Inga kommentarer: