måndag 15 februari 2016

Rakt över trädtopparna

Med den meningen kan jag lätt sammanfatta helgens tävling i freestyle och heelwork to music.
Tidigt, tidigt satt vi i bilen för att åka ner till Stockholm för att med verka på tävlingen i Skarpnäck. Rätt skönt faktiskt att vi inte fick komma in när vi kom fram för då tog vi och strosade runt lite i området och Tyson kunde glatt berätta att han fanns i Stockholm och skälla ur sig lite energi.

Barnvandringen som varade en halvtimme gjorde det möjligt att både torrgå och ta ut hundarna för att leka på banan. Det fanns mycket störning runt själva banan då publiken satt nära och det var fönster på hela långsidan. Så jag tog ut dem för att känna igen området och för att få ut lite mer energi. Xena busade glatt men Tyson visade väl inte direkt upp sin fina sida och några funderade säkert vad han gjorde där.

Först ut var Xena i freestyle och jag tyckte att det kändes sådär. Kändes inte som det var en uppflytt riktigt då det krånglar med slalomen. Det är någonting som vi måste lägga ner lite krut på. Först tänkte jag inte kolla på liveresultaten men bestämde när någon i gänget frågade om jag ville veta. Jag blev så jäkla glad när jag fick reda på att det var en uppflytt. Nu kunde jag tävla vidare utan press kändes det som. Xenas poäng blev 23,10 poäng och låg på nästa 8 i tolkning till musiken av båda domarna och det känns kul. Kommentarerna om oss var att vi var härliga tillsammans och att hon var en härlig hund


Sedan var det dax för Heelwork to music för Xena och det kändes så jäkla bra när vi tävlade. Jag tänkte lite för mig själv att det borde vara en uppflytt. Det var det också hela 24,55 plockade vi ihop här och slutade på en 5: placering. Min duktiga kamel. Poängen var runt 8 rakt igenom så himla rolig då vi inte har tränat så mycket på just det här programmet.


Sedan var det dax för Tyson som gick från en galning till en ängel. Han gjorde ett fint freestyleprogram men lite missar här och där men en fantastisk energi. Tyvärr så vill inte youtube lägga upp filmen då jag har musiken Hey mamma med Nicki Minaj och David Guetta. Så vill någon se den så får ni kontakt mig privat. Båda domarna gav honom fina poäng och han slutade på 23.85 poäng och uppflytt slog syrra med den här starten. Kommentarerna var Härlig glädje, underbar hund med härlig attityd. Rakt igenom mer poäng än syrran på allt.


Sedan var det dax för Heelworken och det är inte var starkaste kort då han gärna vill gasa iväg. Han var bra med men vi fick vänta väldigt länge i starten för att musiken skulle starta och jag tror att det gjorde att fokuset sedan blev svajigt för han var verkligen fokuserad först. Men fick fick även här uppflytt och 22,95 poäng.


Så summa summarun 4 UPPFLYTT en i varje klass och på varje hund. hur ska vi kunna toppa detta är min fundering. Bara att träna vidare :) Började gråta när jag fick reda på Tysons uppflytt i freestylen verkligen ett kvitto på att vi har kommit långt och har tränat rätt.

2 kommentarer:

Erika sa...

Ni är ju helt fantastiska! Jag "kan" inte de grenarna men det ser så glatt, snyggt och härligt ut och mycket svängig matte dessutom. Fasen vilka duktiga hundar.

[Anna] sa...

Jag har ju följt din blogg redan innan Xena och Tyson kom in i bilden och vilka framsteg ni har gjort tillsammans!! Xena verkar vara en riktig härlig tjej och Tyson har du nått fram till och som jag har läst att han har varit tidigare så har du gjort ett grymt jobb för att hamna där ni är idag! Grattis till enormt bra resultat och lycka till!! :)