söndag 5 augusti 2007

Maya badkruka

Vaknade idag och vädret var varmt, varmt.

Lite lätt trött efter nattens bravader och en sen blogg ser jag nu.. hahaha. Ja allt kan hända när man är lite lätt inne i dimman. Bestämde ivarjefall att vi skulle ta en promenad ner till älven och hundarna skulle få bada benen.

Väll nere vid älven så såg vi att vattnet inte var så högt som det brukar. Sandbankarna som finns några meter ut i älven hade kommit fram. När vi såg att någon hade lagt en stock få man kunde gå över bestämde vi oss för att göra det. Tänkt ju lite lätt att hundarna fick gå i vattnet då det bara skulle räcka dem till magen. Botten är inte så mysig kan man säga lite dyig så jag ville helst inte gå i vattnet.

Inte Maya heller kan man säga. Astrid hoppade med små lätta hopp efter Peder och var snart ute på sandbanken. Sen var det min och Mayas tur. Tänkte lite smått vi får se hur det här går men med lite övertalning kommer hon ju att gå över tänkte jag. Hahahaha det tänkte hon inte kan jag säga. Maya bestämde sig också för att ta stocken över. Hon klamrade sig fast med framtassarna och låg som en platt fisk där på stocken. Ena bakbenet hade hon med under sig medans det andra hade kontakt med botten. Så tre ben ovanför vattnet och ett i. Sen drog hon sig framåt och kom efter mycke bekymmer äntligen över. Man ska inte skratta men hon såg för rolig ut måste jag säga. Samma visa på vägen tillbaka.

Men vi hade en skön timme mitt ute i älven. Maya fick vara lös fanns ju inte en chans att hon skulle simma till land. Vi andra strövade runt i vattnet och ibland kändes det percis som man gick på vattnet. Långt ifrån stranden och gåendet nästan vid vatten ytan.

En helt underbar dag och det tyckt säkert Maya med för hon såg himla nöjd ut hon med.

Inga kommentarer: