söndag 24 december 2006

Julafton

Så var det julafton och ingen snö. Var är julkänslan Snön ska ju falla så fint ifrån himlen den här dagen.

Dagen började lungt och skönt med ingen stress. En god julfrukost med djuren hängandes bredvid bordet. Sedan bar det iväg på en långpromis med hundarna och mamma i släptåg. Vi gick efter älven som det fortfarande går att gå där som snön inte har kommit. Sedan blev det jullunch med alla de traditionella tillbehören. Men jag saknade den gravade laxen jag som hade längtat så efter den. Men man kan inte få allt man får nöja sig med det som bjuds.

Sedan blev det julklapparna. Fick faktiskt några fler än jag brukar iår. Lite sängkläder, handdukar en rislampa ifrån IKEA. En sådan hade jag tänkt köpa så det var ju super. Trisslotter fick jag också men inte en vinst var det där. Lite surt faktiskt man hade väll kunnat ha vunnit 25 kr kanske. Hundarna fick smaksatta ben och krisknorrar. Katterna fick nya leksaksmöss att leka med. Xina hittade sin julklapp dagen förre och provlekte med den innan jag såg det. Rackar katten den där. Hon är med överallt sötnosen.

Sedan blev det tidigt i säng för jag skulle jobba på juldagen

Inga kommentarer: