söndag 22 april 2018

Himla motsträvig kamel

Tänkte att kamelerna skulle få lite egentid så gick en prinsesspromenad med Astrid och tittade på änder, en håll dig i skinnet vända med Tyson och tänkte ta en Gud vad roligt och springa runda med Xena.

HA vad jag misstog mig med gud vad roligt att springa rundan. Xena var så motsträvig och tyckte att det var det mest knäppa vi kunde ha gjort. Hon sprang bakom mig med ett litet drag bakåt. Jag ville ju att hon skulle dra framåt hahaha men nej det ville hon absolut inte. Med lite glada tillrop kunde jag få henne att springa jämsides men hon halkade bakom rätt fort. Tänk er synen lixom när vi springer förbi en kille som ser rätt hurtig ut och jag får peppa på hunden med Dragsele och expanderlina att springa lite sakta bredvid mig. Helt ville Xena springa på tvären och kolla in killen när vi hade sprungit förbi. När vi sedan vände hemåt blev det lite mer fart i benen och hon gick upp och drog lite. Berode nog helt på att hon ville hem till kompisarna. 

Skam den som ger sig, hon behöver mer ensamtid med sin matte 😊


1 kommentar:

Unknown sa...

Haha känner igen mig. Många promenader som inte riktigt blir som man tänkt sig... :-) Ensamtid med hund är det bästa. Svårt att få ihop ibland då man gärna vill vara "lite effektiv"..