måndag 1 januari 2018

Pallträning

Nu ska vi ta tag i pallträningen igen och jag har inhandlat mig en murarhink som tål vikten av hysteriska kameler samt den är rund. Jag har tidigare tränat med Ikeas barnpall men det är för liten yta när de är lite för mycket på g. De halkade ofta av pallen med något framben och känner att det blir lite svårare med murarhinken. Hade även tänkt använda mig av murarhinken i Xenas nya freestyleprogram.

Ett stort problem tidigare var att Kamelerna inte ville kliva av pallen. Den var ju bara så himla rolig så nu ska vi lägga stor vikt på att pallen ska kliva av på kommando. Pallträningen började idag och vi körde bara upp på pallen och ner från pallen. Tycker att både skötte sig bra och fattade fort att jag ville att de skulle gå ner. Då pallen har varit så rolig så blir det även viktigt att träna in att de bara ska gå upp på pallen på kommando. 

Veckans mål är att gå och och ner på pallen på kommando samt att kunna gå runt den både åt höger och vänster.




Inga kommentarer: