måndag 1 januari 2018

Nyårslöfte för 2018

Förra året var en katastrof om man ser på antalet inlägg här i bloggen. Hela 29 stycken lyckades jag knipa ihop och det är ingen siffra jag är stolt över då jag har haft bloggen i så många år.

Så mitt nyårslöfte är att försöka göra ett blogginlägg varje dag då jag nu har hittat en blogga på som funkar. Känner mig hoppfull inför framtiden ☺

Nyårslöftet angående hundarna är att träna klokt och tävla med kvalitet. Har bestämt att jag för tävla i en ny klass för att kolla läget men sedan ska vi bara tävla om jag vet att vi kan klara uppgiften på ett bra sätt. Sedan kan saker naturligtvis krångla till det när det väl är dax. Men beslutet känns bra i själen. Har börjat en bujo med tydliga träningsmål i veckan som jag ska bocka av. Nu har vi en plan. Två privatlektioner är också inbokade under februari och mars. 

Våra tävlingsmål och önskedrömar under 2018 är

Xena
#Satsa på ett championat i rallylydnad då hon nu får tävla i mästarklass men vi måste höja kvalitén på momenten och fot och högerhandling. Datum för försök på cert är satt.
# Ta diplom i klass II freestyle en uppflytt kvar
# Starta klass III freestyle
# Debutera i startklass lydnad
#  Kanske starta heelwork to music klass II. 

Tyson
# Diplom i freestyle klass I, en uppflytt kvar. Datum är satt.
# Diplom i klass II Heelwork to music.  
# Starta klass II freestyle
# Kanske starta fortsättningsklass rallylydnad. 




Inga kommentarer: