fredag 23 december 2016

Årets som har gått

Jag måste säga att jag är grymt nöjd med året som har varit och det har bjudit på mycket roligt. Jag har även slitit mitt hår lite men jag ser det som bra att man inte glider runt på en räkmacka fram hela tiden. När man inte glider fram på en räkmacka så måste man förnya sig själv och tänka lite till för att komma vidare.


Xena mitt vilda barn som bara gör som hon själv vill. Hon har verkligen under året visat framfötterna i freestyle och Heelwork to Music och bakfötterna i rallyn och utställningssammanhang. På grund av att hon inte har velat lära sig att backa så har det inte gått framåt i rallyn men jag är ändå nöjd med våra resultat då backa är en viktig del för att lyckas. Inte har hon velat vara still i honnören heller men den försvinner ju som tur är nästa år och backa kan hon nu mera framför mig under protest. Så vi hoppas kunna starta lite rally under nästa år och bli klar i avancerad klass.


•2 godkända resultat i avancerad klass rallylydnad fast hon inte har kunnat backa eller sitta stil i honnören.
•3 uppflytt i freestyle klass 1 och första faraohund i Sverige att få diplom i freestyle
•3 uppflytt i Heelwork to Music klass 1 och första faraohund i Sverige och få diplom i Heelwork to Music. Första tävlingen kammade hon hem en 5: placering av 20 startande hundar.
•1 upplytt i freestyle klass 2 men har en 2:placering, 3:placering, 4: placering och en 5: placering i klassen. Mycket nöjd med henne
•Utställning ska vi inte prata högt om då hon inte alls har passat domaren på de tre utställningarna vi har varit på.
•1: placering med föraren Emelie Arwinge på rasspecialens köttbullerally


Tyson: mitt ännu vildare barn och med stora åsikter om det mesta har verkligen visat framfötterna i år och inte alls bakfötterna i någonting. Arbetsglad och framåt och ibland lite för mycket framåt så han slutar att tänka. Jag ser fram emot nästa år med honom då jag tror att mer ska falla på plats för honom.


•4 godkända resultat i nybörjarklass rallylydnad och diplom. Poängen har haft är 96, 95, 94 och 84. Har även fått en andra placering.
•2 upplytt i Freestyle klass 1. Har mycket lätt för att gasa upp sig och göra en massa annat.
•2 uppflytt i Heelwork to Music och har svårt att hålla positionerna utan att börja göra en massa annat :)


Astrid: Min fina gamla tant har faktiskt fått vara lite pensionär i år och stannat hemma med husse när vi har varit ute på galej. Hon är inte så förtjust längre att åka runt och kolla på tävlingar så hon har mest varit hemma och är väldigt nöjd med det. Fortfarande fin och pigg och gillar att lära sig saker. Hemma tränar vi tricks och myser. Hon älskar att få egentid och njuter då i fulla drag. Följer med min mamma ibland på semester.











Inga kommentarer: